Atmintinė pacientams

KAIP PASIRUOŠTI  VIZITUI PAS GYDYTOJĄ

Prieš atvykstant pas sveikatos priežiūros specialistą verta žinoti, kad paciento apsilankymo laikas yra ribotas. Tam, kad nereikėtų skubėti, patariame savo klausimus apgalvoti iš anksto ir juos užsirašyti.

  1. Vizitui pasiruoškite apgalvodamas klausimus, kuriuos norite užduoti apsilankymo metu:
  • pakalbėti apie sveikatos problemą,
  • gauti receptą vartojamiems vaistams ar pakeisti vaistus,
  • gauti paskyrimą tyrimams,
  • pakalbėti apie numatomą operaciją ir galimus kitokius tyrimus, specialistų konsultacijas,
  • Iškilus kitiems, su Jūsų sveikata susijusiems, klausimams.
  1. Jei įtariate, jog Jus kamuoja liga, būtina fiksuoti aplinkybes, užsirašyti simptomus: tai gali padėti pastebėti problemas ir nustatyti gydymo prioritetus.
  2. Lankydamiesi pas gydytoją, užduokite savo pasiruoštus klausimus, pradėdamas nuo svarbiausių. Jeigu nesuprantate atsakymo, tą patį klausimą užduokite dar kartą ir vėl paprašykite gydytojo paaiškinti. Būtinai pasakykite gydytojui, jei abejojate, kad galėsite vykdyti nurodymus.
  3. Gydytojui pasiūlius gydymą, išsiaiškinkite iškilusius klausimus, klauskite, ar yra kokių nors kitų pasirinkimų.
  4. Gydytojui išrašius vaistus, pasiteiraukite, kaip juos vartoti ir ar galimi pašaliniai reiškiniai, bei informuokite apie turėtą reakciją į vaistus.
  5. Po apsilankymo pas gydytoją, visuomet laikykitės gydytojo nurodymų, atlikite paskirtus tyrimus, nuvykite paskirtoms specialistų konsultacijoms.

7.Pakartotinai kreipkitės į gydytoją, jeigu:

  •  Jūsų sveikata pablogėjo,
  •  Vartojant vaistus patyrėte šalutinius reiškinius ar turite kitokių problemų dėl vartojamų vaistų,
  • pradėjote vartoti papildomai nereceptinius vaistus,
  • norite sužinoti tyrimų rezultatus ir tolimesnius gydytojo nurodymus.

Kovoje su liga pacientas ir gydytojas turi būti partneriai, besidalinantys atsakomybe.

Tikimės, kad ši atmintinė bus Jums patarėjas prieš apsilankant pas gydytoją, vizito pas gydytoją metu ir po jo, padės racionaliai išnaudoti konsultacijai skirtą laiką, dialogas tarp paciento ir mediko taps sklandesnis ir konstruktyvesnis.

 

VšĮ Klaipėdos pirminės sveikatos priežiūros centro administracija